AAK

Introduksjon

AAK Safety lever for sikkert arbeid i høyden. Det ligger i blodet vårt. Det har det alltid gjort. Mange av våre ansatte har stor lidenskap for, og lang erfaring fra, klatring. Denne kompetansen er grunnsteinen i organisasjonen vår og i alt vi foretar oss.

AAK Safety leverer personlig verneutstyr og faste systemer fra ledende og innovative produsenter, som ivaretar sikkerheten ved arbeid i høyden. Vi vektlegger sikkerhet, effektivitet og brukervennlighet for våre kunder. Våre medarbeidere har inngående erfaring og vet å anbefale riktig utstyr til riktig utfordring.

Profilen skal være ren, industriell, litt maskulin, men med en snert som runder det hele av i en litt mer menneskelig form.

 

 

Til toppen

Safety

En fargepalett som tydelig skiller seg ut på markedet med et annerledes og vågalt uttrykk. Spesialfargen som er designet er en litt skrikende neon-fersken farge som vil kunne brukes som en ekstra tøtsj på offsett og feks bilfoliering. Øvrig fargesystem har blitt definert med denne fargen som utgangspunkt, men skal gi et litt mer stødig uttrykk, med en fin og naturlig ferskenfarge som base, som tatt fra en av de fantastiske solnedgangene i Romsdalen på høsten.

Spesialfarge
Merk at neon-farge ikke gjengis i riktig valør her, da det ikke er mulig å gjengi denne fargen på skjerm.

Neonfarge bildekor

Folie: 3M 3484 Fluorecent red orange

Safety

Grunnfarger

Vi har definert en stødig sekundærpalett som tas videre fra tidligere profil. Disse står fint sammen med de øvrige profilfargene, og utgjør en rolig kontrast til de friske spesialfargene. Man kan fritt bruke farger fra grunnpaletten, men de bør kun brukes som en sekundærfarge.

Grunnfarger
Til toppen

Safety

AAK Safety utvikler utstyr og kurs for å sikre folk i høyden. Deres kjernekompetanse ligger i å utvikle folk, produkt og bransjen, og setter med det standarder for hvordan sikkert arbeid i høyden skal utføres. Inspirert av den universelle godkjenningshaka, er det utviklet et symbol som gjenspeiler kjernekompetansen, hvor haka ses på som et sikkerhetsnett for de som jobber i høyden. AAK Safety passer på folk i høyden!

Bruk av symbol
Symbolet brukes hovedsaklig i hvit gjennomgående i profilen, men er tillat å bruke i alle primære profilfarger, i tillegg til svart og hvit. Sørg alltid for at det er tilstrekkelig kontrast i symbolbruken. Symbolet skal alltid brukes i kombinasjon med logo.

Minste størrelse
Minste størrelse for bruk av symbolet er 10 mm.

Safety
Til toppen

Campton

Campton er en stram, men myk font med geometrisk skjelett som står fint til både eksisterende logo og øvrig profil. Fonten myker opp uttrykket uten å miste maskuliniteten. Campton er en bred fontfamilie med 18 snitt, som alle kan benyttes i markedsmateriell til AAK. Her vises et lite utvalg av fonten. Hele fonten, eller snitt av den, kan kjøpes på myfonts.com.

Intern kommunikasjon
Det skal alltid etterstrebes å bruke Campton i AAKs kommunikasjon, men noen ganger er ikke det mulig pga manglende lisenser mm. I slike tilfeller, feks ved interne dokument, kan Arial eller Calibri benyttes. Disse finnes som standardfonter på de fleste maskiner i dag.

Campton

Titler

I all kommunikasjon fra AAK, skal det på titler være en strek under tittel i profilfarge. Lengden og tykkelsen på streken må tilpasses det mediet det skal presenteres på, men her kan det godt være en usymmetri for å bryte litt med det ellers stramme uttrykket. Her er det viktig å være konsis, slik at linjetykkelse blir lik på lik flate, med like avstander fra tittel og ned til linja.

Titler
Til toppen

Bilder

I markedsføring, skal bilder stå sammen med fargeflater for at det skal være en tydelig avsender. Bilder skal da alltid brukes i svart/hvit. Dette for å få en god kontrast til fargeflatene, med gjennomsiktighet over bildet, samtidig som vi ønsker at bildene sammen med den friske fargepaletten skal ha et røft og industrielt preg. Svart/hvite bilder er også litt mindre sårbare, men man skal selvfølgelig alltid etterstrebe gode bilder med fokus på detaljer for den ultimate effekten. Fargeflaten skal i størst mulig grad brukes transparent over deler av bildet.

Bilder

Fargefelt

Bilde + transparent fargeflate kan også kombineres med heldekkende profilfarge. Dette gjør det enklere å legge på tekst.

Fargefelt

Sidestilt felt

I annonsmateriell og noe markedsmateriell vil det være hensiktsmessig å ikke la fargene ta overhånd. Da kan man bruke fargefeltene sidestilt, med stort eller lite bilde under/bak. Her kan man da feks kombinere med et hvitt felt ved siden av med tydelig tekstbudskap. Dette egner seg godt i feks annonser og på nettside.

Sidestilt felt
Til toppen

Arctic Volume White

Arctic Volume White er et hvitt, høybulket, matt fullbestrøket papir tilgjengelig i flatevekter fra 90–300 g/m². Den matte overflaten gir perfekte trykkresultater og førsteklasses bildegjengivelse samtidig som papiret har en naturlig følelse. Papiret egner seg derfor veldig godt både for å gjengi tekst, fargeflater og bilder, som alle er en vesentlig del av AAKs profil. Arctic Volume White er tilgjengelig som FSC™.

Du kan lese mer om papiret på Arctic Paper sine nettsider.

Til toppen